woensdag 24 december 2008

Scherp!


Ook deze hoort zeker thuis bij de onmisbare tools: de messen van Wusthof Classic IKON. Een kok kan niet zonder goed koksmes. Deze messen ben ik onlangs gestart te 'sparen'. Ik heb een 20 cm koksmes, een 9 cm officemes en een 14 cm worst/tomatenmesje. Met deze drie messen kan ik echt prima af in de keuken!

Op het eerste gezicht lijkt de Classic IKON een beetje op de gewone Classic serie van Wusthof. Het is ook in principe hetzelfde mes, alleen het handvat verschilt. 'Waarom zou je zoveel meer betalen voor alleen een ander handvat?' dacht ik eerst. Maar toen ik beide messen in mijn handen had gehad merkte ik het belang van een goed in de hand liggend handvat en de gewichtsverdeling. Zowel de Classic serie als de Classic IKON serie hebben aardig wat gewicht (wat ik persoonlijk er fijn vind) maar het verschil zit hem in de balans van het mes. De Classic IKON messen zijn prachtig in balans, en dat komt de ergonomie ten goede.

1 opmerking:

  1. Het is opmerkelijk lekker ...in mijn nieuwe keuken.
    Vul de zin aan en win een trio voor drie met amuse

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
/* zoekresultaten */