maandag 19 januari 2009

Blue band kookroom

Vervangers voor room en crème fraîche.

Een product wat je veel terugziet in de recepten op deze site is de kookroom van Blue Band.

Je hebt er twee varianten van:
- Blue Band finesse voor verrijken (het potje), te gebruiken als crème fraîche
- Blue Band finesse voor koken (het flesje) te gebruiken als kookroom.

Het potje Blue Band voor verrijken gebruik ik vrijwel altijd ter vervanging van creme fraiche. Deze variant van Blue Band doet zeker niet onder voor echte creme fraiche! Het geeft een romige maar frisse smaak aan gerechten. Daarnaast is het significant minder vet en zeker niet duur. Ook schift het niet bij verwarmen en is het langer houdbaar dan traditionele creme fraiche. Ik ben overtuigd!

Ook Blue Band finesse uit het flesje voldoet aan alle verwachtingen en is heerlijk in sauzen als slagroom vervanger. Het geeft gerechten een heerlijke romige smaak zonder het zware (en vette) van slagroom. Deze gebruik ik het meest; het potje voor verrijken gebruik ik wanneer ik niet wil dat het gerecht te vloeibaar wordt, bijvoorbeeld in een lasagne of hartige taart. Er is echter wel een klein verschil in smaak: het potje voor verrijken heeft een wat zuurdere, meer 'echte crème fraîche smaak' dan het flesje voor koken, wat een iets zachtere smaak heeft.

Wil je niet dat je sauzen als beton op de maag liggen of kook je liever wat minder vet? Dan is deze kookroom als slagroom vervanger echt een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
/* zoekresultaten */