woensdag 14 januari 2009

Epicurean cutting boards


Bij een goed mes hoort een goede snijplank. Een kopshouten snijplank is erg mooi, maar niet erg praktisch; deze mogen niet in de vaatwasser, zijn zwaar en nemen ook veel ruimte in. Daarom zweerde ik bij plastic Ikea snijplankjes.

Een paar maanden geleden stuitte ik op de snijplanken van Epicurean. Het materiaal van deze planken wekte direct mijn intresse! Deze snijplanken zijn namelijk gemaakt van op elkaar geperste laagjes papier, iets wat je niet zou zeggen als je er een vast hebt. Ze voelen erg stijf en hard aan, maar zijn niet te hard voor je messen. Na gebruik krijg je wel wat groeven in de plank, maar veel fijnere snedes dan je in een plastic snijplankje krijgt. Het praktische aan deze planken is dat ze gewoon in de vaatwasser kunnen; ideaal! Wat ik me nu afvraag is wat er gebeurd als deze stijve en vrij harde plank op een stenen vloer zou vallen. Zou de plank breken of de vloer...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
/* zoekresultaten */